czwartek, 21 maja 2015

71. Grecki klimat w filmie czyli Zatoka Queena na Rodos

Będąc kilka lat temu na greckiej wyspie Rodos trafiłam przypadkiem na przepiękny zakątek. Była to Zatoka Anthony'ego Quinna. Położona niedaleko słynnej wypoczynkowej miejscowości Faliraki, ukryta między skałami, mało znana, tajemnicza.



To własnie tam w 1961 roku został nagrany film "Działa Nawarony", w którym Anthony Quinn grał jedną z głównych ról. Aktor zakochał się w uroczej zatoczce. Patrząc na nią, nie ma się co dziwić, że podbiła serce aktora. 


Istnieje kilka wersji, dlaczego zatoka ta została nazwana Zatoką Quinna. Pierwsza mówi o tym, że rząd Grecki ofiarował tą zatokę aktorowi w podziękowaniu za rozsławienie wyspy. Po kilku latach decyzja ta została cofnięta, właścicielem zatoki stał się znów rząd grecki, natomiast sama nazwa pozostała. Druga wersja jest taka, że to zakochany w tym miejscu aktor wykupił zatokę, a następnie oddał ją rządowi greckiemu. Która wersja jest prawdziwa- nie wiadomo.


Nie mniej jednak to dzięki Anthony'emu wiemy dzisiaj o tym przepięknym miejscu na Rodos. Wprawdzie niełatwo jest znaleźć informację o zatoce w przewodnikach, ale przeglądając internet natniemy się na pewno na informacje o dojeździe.


My dostaliśmy się nad zatokę samochodem i nie spędziliśmy tam zbyt wiele czasu. Byliśmy tam bardzo wcześnie rano, kiedy to jeszcze nie ma upału. Mimo, że w lecie temperatura wody na Rodos jest bardzo wysoka, w zatoce jest zawsze o kilka stopni niższa.


Po drugiej stronie zatoki znajdują się leżaki, które można wynająć i zażyć trochę słońca. Plaża jest tam kamienisto-żwirowa, w niektórych miejscach więcej jest skał, w innych mniej. Warto zaglądnąć tam choćby tylko przejazdem.

27 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc też mogłabym zakochać się w tej zatoczce :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Często jeżdżę do Grecji. Tamten klimat mnie niesamowicie przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie tam!

    ------------
    http://travelingrockhopper.com

    OdpowiedzUsuń
  4. super,że napisałaś o tym miejscu,bo faktycznie to jedno z najbardziej urokliwych na Rodos. nie zgodzę się jednak,że zatoka jest mało znana,będąc na Rodos parę lat temu bez problemu znalazłam info o niej w przewodniku,ba,nawet mówił o niej przewodnik podczas objazdówki po wyspie jako o jednym ze sztandarowych "must see".

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzy mi sie Rodos juz od dawna, moze kiedys tam dotrzemy! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dajesz zupełnie inny obraz tej wyspy, nie chciałam jej nawet rozpatrywać na te wakacje w obawie przed masą nastolatków czy pijanych obcokrajowców (byłam na Korfu w zeszłym roku, wiem co mówię), ale chyba musze zweryfikować te poglądy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam, widziałam, zatoka Quinna na Rodos jest piękna . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam, widziałam, zatoka Quinna na Rodos jest piękna . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam film, a widoki super jak to w grecji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne widoki :) zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ zazdroszczę takich widoków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepięknie tam jest, bardzo bym chciała to zobaczyć na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie tam jest, wkońcu tam pojadę! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Chciałbym tam dożyć starości :3

    OdpowiedzUsuń
  15. No po prostu raj na ziemi! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Za rok na pewno się wybiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudownie urokliwe miejsce, polecam każdemu z duszą romantyka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham takie klimaty! Świetny wpis i foty ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne krajobrazy. Porównując z pogodą za oknem to aż chciałoby się natychmiast spakować i pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No krajobrazy naprawde przepiękne. Mogę oglądać je godzinami i nie nudzi mi się. Normalnie aż wspomnienia wróciły. Miałam podobne widoki, byłam na wycieczce z moim teraz już byłym mężem. No niestety jesteśmy po rozwodzie, mój adwokat ze Szczecina zrobił naprawde bardzo dobrą robote i rozwód poszedł raz dwa. Oczywiście wspomnienia zostają, a te krajobrazy przypomniały mi o tym.

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne widoki! Koniecznie musimy się tam wybrać w ramach podróży poślubnej, bo wygląda na to, że jest to idealne miejsce na romantyczne przygody :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bajeczne miejsca na zdjęciach. Już nie pierwszy raz podziwiam Rodos. Muszę się tam w końcu wybrać :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...