środa, 12 marca 2014

58. Nocne poszukiwania Kolosa, czyli miasto Rodos nocą.

O wyspie Rodos zapewne większość z Was już słyszała. Ja także wiedziałam gdzie lecę. Za to spore zdziwienie było dla mnie, gdy okazało się że stolicą wyspy jest Rodos. Tak, stolicą wyspy Rodos jest miasto Rodos! I to jakie miasto! Położone jest w północnej części wyspy  i mieszka tam większość mieszkańców całej wyspy. 


W mieście Rodos znajduje się port Mandraki z którego wypływają statki na sąsiednie wyspy. Właście stamtąd wypływałam do Turcji oraz na wyspę Symi.


Rodos to centrum biznesowe i handlowe wyspy. Jest to również miasto turystyczne. Jednak nastawione jest na bogatych turystów, którzy chętnie korzystają z kasyn, klubów, dyskotek oraz luksusowych sklepów.


Miasto Rodos ma także bardziej mroczną i mniej luksusową stronę, którą dziwnym trafem szczególnie zapamiętałam. Na pewno napiszę o tym w poście o mieście Rodos w dzień i odkryję jego strzeżoną tajemnicę przed Wami.


Na Rodos uczyłam się obsługi nowego aparatu, więc zdjęcia są bardzo wątpliwej jakości. Mam nadzieję, że jednak skupicie się bardziej na tym, co chciałam przez te zdjęcia pokazać, a nie na ich niedoskonałościach.


Plaże na noc są uporządkowywane, leżaki są odwracane, parasolki składane. W tle majaczy platforma do wykonywania skoków do wody.


U góry wnętrze jednego z klubów zaraz nad morzem.


Miasto Rodos kryje wiele historycznych budowli w wielu różnych stylach. W nocy niektóre z nich są ładnie oświetlone, inne lepiej widać w dzień.


To właśnie w porcie Mndraki w mieście Rodos stał kiedyś Kolos Rodyjski- jeden z siedmiu cudów świata. Chociaż do dzisiaj nie wiadomo, czy nie jest to tylko legenda.



Budowla na zdjęciu to ruiny twierdzy. Po lewej stronie widać dwie kolumny- na jednej stoi jeleń, na drugiej sarna. Są to znaki herbowe miasta.


Miasto Rodos w nocy zamienia się w centrum imprezowe. W pubach i barach pełno jest ludzi, na ulicach rozkwita handel. W dzień jest zbyt ciepło, żeby przechadzać się po sklepach, zamiast odpoczywać nad brzegiem morza.




Przy jednym z barów znajduje się kompleks fontann. Zrobiły na mnie ogromne wrażenie, gdyż mieniły się różnymi kolorami i tworzyły fajny klimat. Zdjęcia prezentuję tutaj.


Wiecie może, co jest symbolem turystycznym miasta Rodos? Co należy stamtąd przywieźć? Bo ja mam swój typ (nawet w domu!), ale informację o tym dostałam od znajomych i nie mam potwierdzenia. Mam nadzieję, że ktoś z Was o tym słyszał i potwierdzi moje informacje. Propozycje możecie podawać w komentarzach.

7 komentarzy:

  1. Pieknie tam :) az chce sie znowu na wakacje :)
    Ja zapraszam na Dominikane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. w zyciu bym nie zgadła stolicy;]

    a propozycji nie mam, zdradź nam!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tez nie znam propozycji - co to? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wciąż na liście do zobaczenia. A co warto stamtąd przywieźć to nie mam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Również nie byłem na Rodos i również nie wiem , ale może to grecki alkohol np. Metaxa ? Nie wiem, różne rzeczy się przywozi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie byłam, ale wiele słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...